Un total de 104.307 persones vinculades al turisme esportiu varen visitar les instal·lacions esportives municipals de Lloret de Mar durant el 2024. Aquesta xifra suposa un increment del 25,7% respecte al 2023, que va tancar amb 82.975 visitants, i ha permès a Lloret de Mar superar els 100.000 visitants vinculats a viatges de motivació esportiva. D’aquest total, 59.572 han estat esportistes i 44.735 acompanyants. Els mesos de més afluència a les instal·lacions esportives municipals d’aquest darrer any han estat el mes de juny amb 14.378 esportistes i el mes de març amb 10.731.
Aquestes dades s’han presentat a la taula de treball de turisme esportiu que organitza anualment Lloret Turisme i que està integrada per més de vint establiments d’allotjament i dues agències receptives, tots ells reconeguts amb la certificació de Turisme Esportiu (DTE) i/o Cicloturisme de l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
Pel que fa les activitats esportives, el 2024 a Lloret s’hi han dut a terme un total de 564 activitats de turisme esportiu, un 33% més que l’any anterior i de les quals un 80% són estades esportives (training camps).
Per nombre de participants, les modalitats esportives més destacades són el futbol amb 20.029; el bàsquet amb 9.762 i l’atletisme amb 9.169. I per nacionalitats en nombre d’activitats, destaquen França (110), Suècia (78), Catalunya (46) i multimercat (40). Pel que fa al nombre d’activitats, les disciplines esportives més destacades a Lloret de Mar en turisme esportiu són: el futbol en primer lloc (179), seguit de l’atletisme (123), el ciclisme (86), la natació (63) i el triatló (47). En termes generals els mercats més rellevants són França, Suècia, Catalunya i Noruega. En aquest últim exercici s’ha observat un creixement important de training camps d’equips de futbol de Polònia i d’Estats Units.
Com a esdeveniment rellevant de l’any passat, del 23 al 27 d’octubre, Lloret de Mar va acollir la 49ena edició dels UN Inter-Agency Games 2024, una competició esportiva amistosa que organitza anualment Nacions Unides, i que va comptar amb més de 1.600 participants de més de 120 països diferents, tots ells membres dels organismes i organitzacions del sistema de l’ONU. L’objectiu de l’esdeveniment és fomentar l’amistat, la cohesió, la competència amistosa i el treball en equip entre els empleats de les Nacions Unides. Durant la seva estada varen realitzar tot tipus d’activitats esportives programades a les diferents instal·lacions del municipi i els seus voltants (atletisme, esports en equip com futbol, bàsquet o handbol, tennis i pàdel o natació, entre molts d’altres). Elizabeth Keegan explica que aquest esdeveniment “és un exemple clar del producte Meetings & Sports, en el que Lloret de Mar té un gran potencial gràcies al treball conjunt del sector públic i privat i a l’especialització històrica de la destinació tant en turisme de reunions com en turisme esportiu, unit a un entorn natural excepcional i a unes infraestructures idònies per a poder acollir a aquests esdeveniments”.
Aquest any Lloret de Mar, en la mateixa línia, acollirà la 44ena edició de l’esdeveniment internacional MEDIGAMES del 7 al 14 de juny, aquesta vegada amb la participació d’uns 1.500 professionals del món de la medicina i la salut que es trobaran a Lloret de Mar, on participaran d’un ampli programa esportiu i d’un simposi.
Lloret de Mar està certificada com a Destinació de Turisme Esportiu per l’Agència Catalana de Turisme des del 2006 i és la destinació de Catalunya amb més modalitats certificades (futbol, atletisme, esports col·lectius, ciclisme, natació i triatló).